Genel Müdürlüğümüzün UNICEF ile iş birliğinde çalışmalarını sürdürerek ilk aşamasını tamamladığı K12 Beceriler Geliştirme Programı, K12 Beceriler Çerçevesi kapsamında Türkiye Bütüncül Modeli çalışmaları ile devam ediyor.
Bu kapsamda 29 Nisan-1 Mayıs tarihlerinde Ankara'da gerçekleştirilen çalıştaya Sayın Bakan Yardımcımız Petek AŞKAR da iştirak ederek değerlendirmelerde bulundu. Sayın Bakan Yardımcımıza Genel Müdürümüz Halil İbrahim TOPÇU ve Temel Eğitim Genel Müdürü Tuncay MORKOÇ'un yanı sıra Daire Başkanları da eşlik etti.
Akademisyenler, millî eğitim uzmanları, öğretmenler, ölçme ve değerlendirme uzmanları ile görsel tasarımcıların katıldığı "Türkiye Bütüncül Modeli" çalışmalarında gelinen noktada kavramsal beceriler, sosyal-duygusal öğrenme becerileri, eğilimler, alana özgü beceriler (Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilimler alan becerileri) ve okuryazarlık becerilerinin sınıflandırılması, tanımlanması, süreç bileşenlerinin ve K12 düzeyinde göstergelerinin belirlenmesinin yanı sıra her bir becerinin birbirleri ile ilişkilendirilmesi yapıldı.
Becerilerin, becerilere ait süreç bileşenlerinin ve göstergelerinin alan içerikleriyle birlikte derslerde nasıl işe koşulacağı noktasında kılavuz ve ölçme değerlendirme çalışmaları da bu çalıştayda tamamlanarak "K12 Beceriler Çerçevesi Türkiye Bütüncül Modeli"ne dair rapor ve Öğretmen Kılavuz Kitabı yayıma hazır hâle getirildi.
Bakan Yardımcımız Sayın Petek AŞKAR'ın katılımıyla 29 Nisan Cuma günü başlayan çalıştay, komisyonların "K12 Beceriler Çerçevesi Türkiye Bütüncül Modeli"ne dair çalışmalarını teslim etmelerinin ardından 1 Mayıs'ta sona erdi.
Yayın Tarihi: 02.05.2023