
Gülsüm MEMİŞKAPTANOĞLU
Eğitim Ortamları ve Öğrenme Süreçleri Daire Başkanı
Eğitim Ortamları ve Öğrenme Süreçleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) Genel müdürlüğe bağlı okullarda eğitim ortamlarının ve öğrenme süreçlerinin mevcut durum tespitlerinin yapılması, iyileştirilmesi ve zenginleştirilmesini sağlamak; bu amaçla tüm paydaşlarla ilişkileri geliştirici çalışmalar yapmak.
2) Okullar arasındaki eğitim ortamları ile ilgili imkân ve fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik çalışmalar yapmak.
3) Daire başkanlıklarının çalışmaları/projeleri doğrultusunda, fiziki mekân ya da donatımda değişiklik yapmayı gerektiren ihtiyaçlar olması hâlinde bu ihtiyaçları gidermeye yönelik ilgili daire başkanlığıyla koordinasyonu sağlamak.
4) Genel Müdürlüğe bağlı okulların laboratuvar, kütüphane ve atölye durumlarının tespit edilmesi, iyileştirilmesi ve donatım standartlarının geliştirilmesine yönelik ilgili birimlerle koordineli olarak gerekli çalışmaları yürütmek.
5) Okul açma, kapatma, dönüştürme, taşınma ve ad verme ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, istatistiklerini tutmak ve ilgili birimlere göndermek.
6) Yeni yapılacak bina ve tesislerin e-Yatırım Modülüne ilişkin iş ve işlemlerinin yürütülmesinde ilgili birimlerle koordinasyonu sağlamak.
7) Coğrafi bilgi sistemlerine (CBS) ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarca gerçekleştirilen çalışmalarda Genel Müdürlüğü temsil etmek, iş birliği ve koordinasyon çalışmalarına katılmak, okulların CBS üzerinden izlenmesini sağlamak.
8) Yapımı devam eden yatırım projelerinin kayıtlarını tutmak, yer değişikliği gibi teklifleri değerlendirmek ve görüş bildirmek.
9) Tahsis, kullanım türü değişikliği, dönüşüm/kamulaştırma ve kiralama istekleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, gelen teklifleri değerlendirerek görüş bildirmek.
10) Eğitim yapı standartlarının belirlenmesinde ilgili birimlerce yapılacak çalışmalara gerekli katkıyı sağlamak.
11) Okulların proje veyahut tematik okul kapsamına alınması veya bu kapsamdan çıkarılmasıyla ilgili iş ve işlemleri ilgili daire başkanlıkları ile iş birliği hâlinde yürütmek, konuyla ilgili istatistikleri tutmak.
12) Okulların proje veyahut tematik alanlarını belirlemeye yönelik üst politika belgelerini dikkate alarak planlama yapmak ve uygulamaya geçirmek.
13) Proje veyahut tematik okulların öğretmen atama ve yönetici görevlendirme iş ve işlemlerini ilgili mevzuatı çerçevesinde yürütmek, konuyla ilgili istatistikleri tutmak, izlemek, değerlendirmek ve raporlaştırarak Genel Müdürlük Makamına sunmak.
14) Yetenek sınavı ile öğrenci alan güzel sanatlar ve spor liselerinin tematik alanlarının belirlenmesi ve güncellenmesine yönelik iş ve işlemleri yürütmek.
15) Genel Müdürlüğe bağlı okullarda hazırlık sınıfı açılması veya kapatılması ve birinci yabancı dil değişikliği ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
16) Genel Müdürlüğe bağlı okulların uluslararası diploma ve sertifika programları ile ilgili iş ve işlemlerini ilgili daire başkanlıkları ile koordine ederek yürütmek ve istatistiklerini tutmak.
17) Uluslararası diploma ve sertifika programları uygulamak isteyen okulların başvurularını değerlendirerek, izin ve onay işlemlerini yürütmek, sayısal verileri tutmak.
18) Uluslararası diploma ve sertifika programları, girişim ve inisiyatif kapsamında yürütülen çalışmalara Genel Müdürlük adına katılım sağlamak.
19) Görev ve sorumluluk alanına giren hususlarda uygulamaya konulan ikili ve çok taraflı kültür anlaşmaları/protokoller ile projeler çerçevesinde yapılacak iş ve işlemleri ilgili birimlerle koordineli olarak yürütmek.
20) İkili ve çok taraflı kültür anlaşmaları/protokoller çerçevesinde ülkemizdeki okullarda öğretmen görevlendirilmesine ilişkin yapılacak iş ve işlemleri ilgili birimlerle koordineli olarak yürütmek, istatistiklerini tutmak, ilgili daire başkanlığına göndermek.
21) 26 Mayıs 1986 tarihli “Türk-Alman Kültür Anlaşmasına Ek Anlaşma” hükümleri çerçevesinde; Alman Dil Diploması Yazılı ve Sözlü Sınavlarını (DSD I-II) ilgili birimlerle koordineli olarak yürütmek.
22) Protokollere bağlı okullarla ilgili PYK (Proje Yürütme Kurulu), PDK (Proje Danışma Kurulu) ve ÖSK (Öğrenci Seçme Kurulu) vb. kurulların sekretaryasını yürütmek.
23) Bakanlık stratejik planı ve performans programına uygun olarak Genel Müdürlüğe bağlı okulların gelişim planı hazırlamasını sağlamak.
24) Ülke sınıf/alan zümreleri ile il millî eğitim müdürleri eğitim kurulu toplantılarının koordinasyonunu sağlamak.
0(312) 413 25 54