Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 

Sıkça Sorulan Sorular

ÖĞRETİM MATERYALLERİ

  • Bakanlığımızın ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilere yönelik yardımcı kaynakların ve öğretim materyallerinin yer aldığı bir platform var mıdır?

    Ortaöğretim Genel Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan komisyonlarda görevli öğretmenler tarafından hazırlanan ve sürekli güncellenen “ogmmateryal.eba.gov.tr” web sitesinde yardımcı kaynaklar ve öğretim materyalleri yer almaktadır.

  • Öğrencilere ders kitapları dışında ek materyal sunuluyor mu?

    • Konu özetlerinin yer aldığı, konulara yönelik çoktan seçmeli test, açık uçlu soruların ve video çözümlerinin yer aldığı “Dersler Cepte” fasikülleri dijital ortamda öğrenci ve öğretmenlerin hizmetine sunulmuştur.

    • Ortaöğretim öğrencilerine yönelik olarak okul derslerini pekiştirmelerine, YKS’ye hazırlık sürecinde destek öğretim materyali sağlayan “Dört Dörtlük Konu Pekiştirme Testleri”, “OGM Materyal Soru Bankası”, “Dersler Cepte” ve “OGM Materyal 3 Adım Soru Bankası” mobil uygulamaları Başkanlığımızca hazırlanarak öğrenci ve öğretmenlerimizin hizmetine sunulmuştur.

  • Ortaöğretim seviyesinde okuyan öğrencilere yönelik fırsat eşitliği kapsamında yapılan çalışmalar nelerdir?

    *2023-2024 eğitim öğretim yılında öğrencilere ücretsiz olarak dağıtılan Biyoloji, Coğrafya, Fizik, Kimya, İngilizce, Matematik, Tarih, Türk Dili ve Edebiyatı, Felsefe, Almanca ve Fransızca ders kitaplarının etkileşimli hale getirilmesi çalışmaları Başkanlığımız komisyonlarında görevli öğretmenler tarafından güncellenerek  ‘’ogmmateryal.eba.gov.tr’’ adresinden yayınlanmaktadır.

    *TRT EBA Lise kanalında yayınlanacak içeriklerin belirlenmesi ile ilgili yayın akışları hazırlanarak TRT’ye iletilmektedir. Ayrıca OGMMATERYAL web sitesinde öğretmen ve öğrencilerin kullanımına sunulmaya devam etmektedir.

    *Genel Müdürlüğümüz tarafından hazırlanan ders kitaplarına yönelik etkinliklerin, etkileşimli uygulamaların, proje tabanlı öğrenme örneklerinin, soru havuzunun, dinamik uygulamaların, 3B modelleme, bilgi yarışmaları, deneyler ve sözlük çalışmalarının yer aldığı OGMMATERYAL web sitesi oluşturulmuştur.  “ ogmmateryal.eba.gov.tr” adresinden etkileşimli kitaplar 3 boyutlu uygulamalar,  animasyon, grafik ve etkileşimli uygulamalarla zenginleştirilerek online ve offline olarak öğretmen ve öğrencilerin kullanımına sunulmaktadır.

    *12.Sınıf ve mezun öğrencilere yönelik YKS sınavı için( TYT-AYT-YDT) 3 adım deneme sınavları, 3 adım soru bankası ve dört dörtlük konu pekiştirme testleri hazırlanarak öğrenci ve öğretmenlerimizin kullanımına sunulmuştur.

    *Öğrenci/Öğretmen Destek Sistemi kapsamında ortaokul ve lise düzeyinde 62 konu anlatımlı ders kitabı, yaklaşık 70 bin çoktan seçmeli soru, 2550 ders anlatım videosu ve 13 bin soru çözüm videosu yer almaktadır.

    *YKS öğrencilerine yönelik hazırlanan TYT Türkçe, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, Felsefe, AYT Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, Felsefe, YDT İngilizce soruları Bakanlığımızın http://yardimcikaynaklar.meb.gov.tr/ ve ‘’ogmmateryal.eba.gov.tr’’  adresinde dijital olarak yayınlanmaktadır.

    *Temel derslerden tüm sınıflar için yardımcı kaynak ihtiyacını karşılamak amacıyla hazırlanan materyaller OGMMATERYAL adresinde dijital olarak yayınlanmaktadır.

    *TRT ile işbirliği yapılarak “TRT YKS’ye Doğru” programı kapsamında sınav derslerine yönelik TYT-AYT-YDT şeklinde 527 ders videosunun çekimi tamamlanmıştır. Çekimi tamamlanan videolar Kasım 2023’den itibaren yayımlanmaya başlamış olup Haziran 2024’e kadar yayıma devam edilecektir.

  • Ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilere yönelik fırsat eşitliğini sağlama ve okullar arasındaki başarı farkının azaltılmasına yönelik yardımcı kaynak ve öğretim materyalleri hazırlanmakta mıdır?

    Bakanlığımız görev alanında ortaöğretim kademesinde öğrenim gören ve merkezi sınavlara hazırlanan öğrencilere derslerini öğrenebilmesi, pekiştirmesi, merkezi sınavlara destek sağlaması amacıyla yardımcı kaynakların hazırlanması da yer almaktadır.

    Bu kapsamda 2023-2024 eğitim öğretim döneminde ortaöğretim kademesinde yer alan okullarda öğrenim gören 12. sınıf öğrencilerine yönelik dört dörtlük konu pekiştirme testleri, üç adım soru bankası ve üç adım deneme sınavlarından oluşan 22 adet yardımcı kaynak dijital ortamda hazırlanıp ayrıca basılı olarak öğrencilere dağıtılmıştır.

    Ayrıca OGM Materyal web sitesinde sunulan dijital eğitim materyalleri (konu anlatımı, konu özeti, soru bankası, modeller vb.) ile öğrencilere yönelik fırsat eşitliğini sağlama açısından verilen hizmetlerden biridir.

  • Ders kitaplarının etkileşimli tahtalara uygun hale getirilmesine yönelik çalışmalar nelerdir?

    2023-2024 eğitim öğretim yılı için Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanıp TTKB onayından geçerek öğrencilere ücretsiz dağıtılan Biyoloji, Coğrafya, Fizik, Kimya, İngilizce, Matematik, Tarih, Türk Dili ve Edebiyatı ve Felsefe ders kitaplarının etkileşimli hale getirilmesi çalışmaları Başkanlığımızda görevli öğretmenler tarafından güncellenerek ‘’ogmmateryal.eba.gov.tr’’ adresinden yayınlanmaktadır. Etkileşimli hale getirilen ders kitapları tablet, cep telefonu ve bilgisayarlara indirilerek çevrimiçi, çevrimdışı olarak kullanılabilmektedir. Söz konusu ders kitaplarının yenilenmesi ve güncellenmesi çalışmalarına devam edilmektedir.

  • Yardımcı kaynakların hazırlanmasında kimler nasıl görev almaktadır? Hazırlanan kaynaklar hangi kontrol aşamalarından geçmektedir?

    Yardımcı kaynakların hazırlanmasında; MEB’de kadrolu öğretmenler görev almaktadır. Görevlendirmeler istekli öğretmenler arasından seçilmektedir. Dijital ortamlarda hazırlanan kaynaklar alan, dil, grafik incelemelerinden ve TTKB’nin onayından sonra basıma hazır hale getirilmektedir.

İDARİ VE MALİ İŞLER

  • 03.02 kodunun alt faaliyet kodları nelerdir?

    ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 03.02 ödenekleri

    37.147.409.18731-0013-01-03.02 Ekonomik Kodu, Su Alımları, Yakacak Alımları, Elektrik Alımları, Diğer Enerji Alımları,

    37.147.409.18684-0013-01-03.02 Ekonomik Kodu, Temizlik ve Hijyen Malzemesi alımları,

    37.147.409.24704-0013-01-03.02 Ekonomik Kodu, okullarda Spor malzemesi alımları,

    37.147.409.276-0013-01-03.02 Ekonomik Kodu ise, kırtasiye, yangın tüpü dolumu vb. tüketim malzeme alımları için kullanılacaktır.

  • İlama bağlı borçlar için yargılama sonucu ödenmesi gereken parasal yükümlülükler ile ilgili ödenek talep edilirken nelere dikkat edilmelidir?

    MEBBİS Ödenek talep modülünde bulunan “Herhangi Bir Hizmet Tertibi ile İlişkilendirilemeyen İlama Bağlı Borçlar” menüsünden giriş yapılmalıdır. İlgili kısımlar dava konusunun anlaşılmasını sağlayacak şekilde açıklayıcı bir anlatımla doldurulmalı, kanıtlayıcı belgeler mutlaka taranarak bu menüye yüklenmelidir. Tamamı yüklenemiyorsa mutlaka resmi yazı ekinde Genel Müdürlüğümüze iletilmelidir.

  • Geçici görev yolluğu talep edilirken hangi belgeler gereklidir?

    Yolluk bildirim formu, görevlendirmeye dair makam oluru, mesafe cetveli (rayiç bedel), konaklama belgesi

  • Doğalgaz Bağlantı Bedeli ve Güvence Bedeli ödenek talepleri karşılanmakta mıdır?

    Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığı’nın 21/05/2021 tarihli ve 25387419 sayılı yazısı gereği Genel Müdürlüğümüzce Doğalgaz Güvence Bedeli ödeneği gönderilmemektedir.

    Doğalgaz bağlantı bedeli ödenek talepleri ilgili modülden belge yüklenerek Genel Müdürlüğümüze iletildiğinde değerlendirmeye alınmaktadır.

  • Personele yapılan ödeme iş ve işlemlerinin zamanında tamamlanabilmesi için hangi tarih aralığında ödenek talebinde bulunulmalıdır?

    İl ve ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından her ayın 25 ile 30’ u aralığında ek ders, her ayın 01 ile 07 tarihleri aralığında ise maaş ödenek taleplerinin MEBBİS’e girişinin yapılması gerekmektedir.

  • 2024 Yılı Pansiyon Bütçesi öğrenci sayımıza göre oluşturuldu. Öğrenci sayımız arttı, buna göre ödenek isteyebilir miyiz?

    Pansiyon iaşe ödenek gönderimi her ayın birinci haftası e okuldan parasız yatılı öğrenci sayıları raporu alınarak yapılmaktadır. Bu nedenle ayrıca ödenek talebinde bulunulması gerekmemektedir.

ÖĞRENCİ İŞLERİ

  • "Okuldan kısa süreli uzaklaştırma" cezası nasıl uygulanır? Alt ve üst sınırlar nasıl belirlenir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 172 nci maddesine göre;

    (2) Okul değiştirme cezası alan öğrenciler;

    a) (Değişik:RG-1/9/2018-30522) Millî eğitim müdürlüklerince öğrenci velisi bilgilendirilerek okul türleri ve bu Yönetmeliğin nakille ilgili hükümleri göz önünde bulundurularak uygun okullara 5 iş günü içerisinde tercih yapılması sağlanır. Velisi tarafından tercih yapılmayan öğrencinin nakli ilgili öğrenci yerleştirme ve nakil komisyonunca resen gerçekleştirilir. Aynı ilde öğrencinin devam edebileceği programın bulunmaması hâlinde Bakanlığın ilgili birimiyle işbirliği yapılarak gerekli tedbirler alınır.

    b) (Değişik:RG-16/9/2017-30182) (Değişik ibare:RG-15/11/2022-32014) Yatılı öğrencilerin nakilleri, Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmi Okullarda Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve Okul Pansiyonları Yönetmeliği ve bu Yönetmeliğin nakille ilgili hükümlerine göre uygun okullara yapılır.

    c)(Değişik:RG-1/7/2015-29403) Okul değiştirme cezası alan öğrenciler, ceza aldıkları okula dönemezler,

    ç) Öğrencinin kayıtlı olduğu okul dışında; kaldığı pansiyonda, ders, kurs veya telafi eğitimi aldığı okullarda, disiplin olaylarına karışıp bir başka okula nakledilen öğrencilerden; naklen geldiği okul tarafından okul değiştirme cezası verilenlere yeniden okul değişikliği yaptırılmaz ve nakil durumları, aldıkları cezayla ilişkilendirilerek kayıtlarda belirtilir. Süresi içinde itirazda bulunulması hâlinde, itiraza ilişkin karar verilinceye kadar ceza uygulanmaz.

  • Ortaöğretim Kurumları arasında nakil başvuruları nasıl ve ne zaman yapılır?

    Nakil ve geçiş işlemleri; Ortaöğretim kurumları arasında nakil ve geçişler, 37 nci madde hükümleri çerçevesinde; merkezi sınavla öğrenci alan okulların açık kontenjanlarına, öğrencinin;

    •  Merkezi sınav puanının naklen gitmek istediği okuldaki aynı sınıf seviyesinde yerleştirme sonucunda oluşan en düşük puanlı öğrencinin puanından az olmaması kaydıyla puan üstünlüğüne göre yapılır.

    •  Ortaöğretim kayıt alanı içindeki okullara tercihe bağlı olarak yapılır.   Okulların açık kontenjanları e-Okul sisteminde ilan edilir.

    •  Nakil ve geçiş başvurusu, dönem bitiminin öncesindeki üç hafta ile e-Okul sisteminde dönem ve sınıf atlatma süresi hariç olmak üzere, yılsonu sınıf atlatma işlemleri tamamlandıktan sonraki ilk iş gününden ekim ayının sonuna kadar ve ikinci dönemin başlangıcından şubat ayının sonuna kadar haftalık, diğer zamanlarda ise aylık yapılır. Nakil ve geçişler, haftalık yapıldığında her haftanın, aylık yapıldığında ise her ayın; ilk iş gününden başlayarak son iş gününden önce veli tarafından çalışma saatleri içerisinde öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüğüne dilekçe ile veya e-Devlet üzerinden yapılır.

  • Yurt dışından gelen T.C. uyruklu öğrencilerin kayıt ve nakilleri nasıl yapılır?

     

    Yurtdışından gelen Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrencilerin kayıt ve nakilleri MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 27 nci maddesi hükümlerine göre yapılmaktadır.

    Yurtdışından gelen Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrencilerin kayıt ve nakilleri MADDE 27- (1) Ortaöğretim kurumlarında okumakta iken çeşitli sebeplerle öğrenim görmek üzere yurtdışına giden öğrencilerden, bulundukları ülkede en az bir dönem öğrenim  gören ve okulun nakil şartlarını taşıyanların nakilleri denklik belgesine göre önceki okullarına veya aynı türdeki diğer okullara yapılır. (Değişik cümle:RG-1/9/2018-30522) Öğrencinin e-Okul sisteminde bulunmayan yurtdışında eğitim gördüğü sınıf/sınıflara ait yılsonu başarı puan/puanları ile denklikle ilişkilendirildiği sınıf e-Okul sistemine işlenir. Yurtdışında eğitim gördüğü sınıflara ait yılsonu başarı puan/puanları, öğrenci velisi tarafından okul yönetimine teslim edilir ve e-Okul sistemine 100’lük puan sistemine uygun olarak işlenir.

    (2) (Değişik:RG-8/9/2023-32303) Yurtdışından gelen Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrencilerin kayıt ve nakilleri öğrenci yerleştirme ve nakil komisyonu tarafından, denklik belgelerine göre program uyumu dikkate alınarak; a) Merkezi sınav puanı bulunmayan öğrencilerin ortaöğretim kayıt alanı içinde tercihe bağlı olarak öğrenci alan okullara yerleştirme ve nakil işlemleri dengeli bir şekilde yapılır. b) Merkezi sınav puanı bulunan öğrencilerin yerleştirme ve nakil işlemleri ise kontenjan şartı aranmaksızın puanının yeterli olduğu okula yapılır.

    (3) Bu maddenin birinci ve ikinci fıkrası kapsamında nakil ve geçiş talebi bulunan öğrencilerin nakillerinde bu Yönetmeliğin devam-devamsızlıkla ilgili hükümlerine uyulur.

    (4) (Değişik:RG-26/3/2017-30019) Eğitimini yurtdışındaki ortaöğretim kurumlarında tamamlayan ancak denklik belgesine göre bazı ders ve/veya 3308 sayılı Kanun hükümlerine göre staj veya uygulamalarda eksikliği görülenlerden, bu Yönetmelik kapsamında öğrencilik şartlarını taşıyanların eksiklikleri millî eğitim müdürlüklerince ilişkilendirildikleri okul tarafından tamamlayıcı eğitim programı uygulanarak tamamlattırılır. (Değişik cümle:RG-1/9/2018-30522) Bunlardan öğrencilik şartlarını taşımayanlar hakkında (Değişik ibare:RG-2/9/2020-31232) meslek/alan/dal derslerinde işletmelerde mesleki eğitim ile ilgili hükümler, almaları gereken ortak derslerde ise sorumlulukla ilgili hükümler uygulanır.

    (5) (Ek:RG-26/3/2017-30019) Yurt dışında aldıkları eğitim ile ilgili olarak mesleki eğitim merkezi programlarına denkliği yapılanlar, seviyelerine uygun program ve sınıfa alınır.

  • Öğrencilerin sağlık nedenlerine dayalı olarak nakilleri nasıl yapılır?

     

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin “Öğrenci yerleştirme ve nakil komisyonu” başlıklı 23 üncü maddesinin yedinci fıkrasında yer alan;

    (7) (Ek:RG-5/9/2019-30879) Komisyon; temel eğitimden ortaöğretime geçiş sistemi ile yerleşen öğrenciler de dâhil olmak üzere; Sağlık Bakanlığınca belirlenen “Öğrenci Nakil ve Geçişlerine Esas Teşkil Eden Hastalıklar” listesine bağlı olarak sağlık kurulu raporu vermeye yetkili hastanelerden alınmış sağlık kurulu raporunda belirtilen uzun süreli tedavi gerektiren hastalığı bulunan öğrencilerin bu durumlarını belgelendirmeleri kaydıyla kontenjan şartı aranmaksızın, ortaöğretim kayıt alanı içinde tercihe bağlı olarak öğrenci alan okullara dengeli bir şekilde; merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullardan gelen öğrencilerin ise öncelikle aynı türden merkezi sınav puanıyla yerleşebileceği okula, aynı türden okula yerleşememesi durumunda puanının yeterli olduğu okula, yine yerleşememesi  durumunda ise öğrencinin puanına en yakın taban puanı bulunan okula nakil ve geçiş işlemlerini yapar. Hükümler çerçevesinde  sağlık nedenlerine dayalı nakiller yapılmaktadır.

     

     

  • Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her tür ve derecedeki eğitim kurumlarında kamu kurum ve kuruluşları, uluslararası kuruluşlar, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve diğer kuruluşlar tarafından yapılacak sosyal etkinlik izin müracaatları nasıl değerlendirilir?

    Sosyal etkinlik izin müracaatları, Millî Eğitim Bakanlığı Sosyal Etkinlik İzinleri Yönergesi (http://meb.ai/nzqpSs) hükümleri doğrultusunda değerlendirilmektedir.

    Etkinliğin yapılmasının planlandığı tarihten en az 45 gün önce http://ayse.meb.gov.tr internet adresi üzerinden ön başvuru yapmalı ve etkinlikle ilgili, Millî Eğitim Bakanlığı Sosyal Etkinlik İzinleri Yönergesi kapsamında istenen tüm dokümanları ilgili birime teslim etmelisiniz.

    Başvurunuzun değerlendirme süresi 30-45 gün arasında değişebileceğinden planlamanızı yaparken bu süreyi dikkate almalısınız.

    İl/ilçe seviyesinde yapılacak olan sosyal etkinlikler il/ilçe millî eğitim müdürünün uygun gördüğü il millî eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü koordinesinde oluşturulacak komisyon tarafından değerlendirilir, uygun görülmesi hâlinde valilik/kaymakamlıkça onaylanır. Onaylanan izin başvurularının duyurusu, il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince yapılarak e-Okul Sosyal Etkinlik Modülü’ne işlenir.

    Ulusal veya uluslararası düzeydeki sosyal etkinlik izin başvurularının Bakanlıkça değerlendirilmesinde aşağıdaki hükümler uygulanır;

    Tek bir Genel Müdürlüğü ilgilendiren izin başvuruları ilgili Genel Müdürlük tarafından değerlendirilir, uygun görülmesi hâlinde onaylanır. Onaylanan izin başvurularının duyurusu ilgili birim tarafından yapılır ve e-Okul Sosyal Etkinlik Modülü’ne işlenir.

     

    Birden çok Genel Müdürlüğü ilgilendiren başvurular ise Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından değerlendirilir.

  • Dönem içerisinde nakil olan öğrencilerin seçmeli dersleri ile ilgili olarak: Öğrencinin nakil geldiği okulda seçtiği seçmeli dersin, nakil olduğu okulda seçilmemiş olması durumunda; nakil olunan okulda bu seçmeli ders açılmalı mı yoksa öğrenci bu okuldaki seçmeli derslerden birini mi seçecektir? İki farklı seçmeli dersin seçilmesi durumunda yılsonu notu nasıl hesaplanacaktır?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği: Nakil ve geçişlerde muafiyet ve sorumluluk

    MADDE 42- (1) Nakil isteği kabul edilen öğrencilerin önceki okulunda görmüş olduğu dersler, yeni okulun dersleriyle sınıf seviyesinde karşılaştırılır. Sınıf seviyesinde toplam ders saatinde ve zorunlu derslerde (Değişik ibare:RG-2/9/2020-31232) (ortak/meslek/alan/dal dersleri) eksiklik ya da başarısızlık bulunması halinde;

    a) Sınıf veya sınıflar bazında eksik olan ders saatleri, yeni okulun haftalık ders saati toplamı esas alınarak, öğrenciler yeni okulunda seçtiği derslerden sorumlu tutulur ve bu derslerden sorumluluk sınav döneminde sınava alınırlar. Öğrenci yeni okulunun haftalık ders çizelgesinde yer almayan önceki okuluna ait sorumlu olduğu derslerden ise muaf tutulur.

    b) Öğrenciler görmediği derslerle gördüğü hâlde haftalık ders saati sayısındaki eksikliğin bir saatten fazla olduğu zorunlu (ortak/alan/dal dersleri) derslerden sorumlu tutulur ve bu derslerden sorumluluk sınav dönemlerinde sınava alınırlar. Ancak önceki okulun seçmeli dersleri arasında bulunan derslerin, yeni okulun zorunlu (ortak/alan/dal dersleri) dersleriyle ilişkilendirilmesi halinde öğrenciler bu derslerden sorumlu tutulmazlar.

    c) Nakil yapan öğrencilerin yılsonu başarı durumları yeni okulun haftalık ders çizelgesindeki dersler ve ders saatleri dikkate alınarak yeniden hesaplanır. Bunların yeni okulundaki derslerle ilişkilendirilemeyen önceki okulunda başarılı olduğu dersler de yılsonu başarı puanının belirlenmesinde dikkate alınır.

  • Sosyal Bilimler Lisesi hazırlık sınıfına kayıtlı bir öğrencinin hazırlık sınıfı olmayan bir Anadolu Lisesine nakil yapmak istemesi durumunda öğrencinin hazırlık sınıfı olmayan bir Anadolu Lisesine nakli mümkün müdür?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin Kontenjan belirleme, başvuru ve değerlendirme başlıklı 38 inci maddesinde; “6) (Değişik:RG-2/9/2020-31232) Nakil şartlarının taşınması durumunda; hazırlık sınıflarından hazırlık sınıfı bulunmayan okulların 9 uncu sınıflarına, hazırlık sınıfı bulunmayan okulların 9 uncu sınıflarından hazırlık sınıflarına yeterlilik sınavı aranmadan, içinde bulunulan öğretim yılının ekim ayının son iş gününe kadar nakil ve geçiş yapılabilir. Bu aydan sonra bu sınıflar arasında nakil ve geçiş yapılamaz. Ancak, hazırlık sınıfı olan okulların kendi aralarındaki nakil ve geçişler bu Yönetmeliğin nakillerle ilgili hükümlerine göre yürütülür” hükmü yer almaktadır.

BURS VE PANSİYON İŞLEMLERİ

  • PTTBank sosyal kartların kaybolması, çalınması vb. gibi durumlarda ne yapılması gerekir?

    Kart değişimi ve kayıp/çalıntı durum bildirimlerinin PTT işyerlerine yapılması halinde PTT tarafından hak sahibine en kısa sürede PTT kartı temin edilecektir. PTT Çağrı Merkezi numarası 444 1 788 olup, güncel cep numarası olan öğrenciler kartın şifresini unutmaları halinde belirtilen numara üzerinden sms yoluyla şifre alabileceklerdir.

  • Pansiyonda kimler ücretli yemek yiyebilir?

    Pansiyonların bağlı bulundukları okulların öğretmenleri, memurları ve hizmetlileri ile gündüzlü öğrencileri her gün için kişi başına düşen günlük ücretin %55’ini ödemek şartıyla pansiyon tabelasına dahil olarak öğle yemeği yiyebilirler.

    Maarif müfettişleri ve Bakanlıkça görevlendirilenler ile diğer okullardan gelen öğretmen ve öğrenci grupları, günlük tabela ücretinin tamamını ödeyerek pansiyonda yemek yiyebilir.

  • Pansiyonda kimler ücretsiz yemek yiyebilir?

    Okul müdürü, pansiyondan sorumlu müdür yardımcısı, pansiyonda görevlendirilen memur ve hizmetliler ile görevli oldukları günlerde belletici ve nöbetçi belletici öğretmenler pansiyon tabelasına dahil edilerek bu Yönetmelikte belirtilen esaslar çerçevesinde ücretsiz yemek yerler.

  • Burs ücreti artışları nasıl ve hangi dönemlerde yapılmaktadır?

    Burs miktarı, her yıl Millî Eğitim Bakanlığı ve Maliye Bakanlığınca müştereken belirlenen gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu tespit edilir. (Ocak-Temmuz aylarında olmak üzere yılda iki defa artış yapılmaktadır.)

  • Burs ve Pansiyon İşlemleri Hangi Kanun ve Yönetmelik Kapsamında Yürütülmektedir?

    Burs ve Pansiyon İşlemleri “2684 sayılı İlköğretim ve Ortaöğretimde Parasız Yatılı veya Burslu Öğrenci Okutma ve Bunlara Yapılacak Sosyal Yardımlara İlişkin Kanun ile 11/8/1982 tarihli ve 2698 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Okul Pansiyonları Kanununa dayanılarak hazırlanan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmî Okullarda Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve Okul Pansiyonları Yönetmeliği” kapsamında yürütülmektedir.

    İlgili Yönetmeliğe Ulaşmak İçin Aşağıdaki Bağlantıya Tıklayınız.

    https://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_11/28111848_yzc.pdf

     

GENEL

  • Akademik Destek Programlarına elektronik ortamda nasıl ulaşabiliriz?

    Genel Müdürlüğümüze bağlı tüm eğitim materyalleri https://ogmmateryal.eba.gov.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.

Atatürk Bulvarı No 98 Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Bina Kat 5 Kızılay ÇANKAYA ANKARA - Personel İletişim

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.