Yaman DURMUŞOĞLU

Eğitim Politikaları Daire Başkanı

Eğitim Politikaları Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

1)   Ortaöğretimde eğitim ve öğretime yönelik politika, mevzuat ve strateji geliştirme çalışmaları ile araştırma ve planlama çalışmaları yapmak.

2)   Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin geliştirilmesine yönelik kurum ve kuruluşlar tarafından hazırlanan araştırma, inceleme ve değerlendirme raporlarını takip etmek, bulguları değerlendirmek ve politika geliştirerek Genel Müdürlük Makamına sunmak.

3)   Eğitim ve öğretim alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları/raporları takip etmek, değerlendirmek ve ihtiyaçlar doğrultusunda politika önerilerini içeren raporlar hazırlayarak Genel Müdürlük Makamına sunmak.

4)   Üst politika belgelerine dayalı plan ve programlara dair çalışmaları koordine etmek,  görev ve sorumluluk alanı ile ilgili olanları yürütmek.

5)   Kalkınma planları, stratejik planlar, yılı programları, eylem planları ve benzeri üst politika belgelerine ilişkin iş ve işlemleri planlamak ve koordine etmek, görev ve sorumluluk alanı ile ilgili olanları yapmak.

6)   Genel Müdürlüğün Kamu İç Kontrol Standartları kapsamında yürütülen çalışmalarını ilgili daire başkanlıklarıyla koordineli olarak yürütmek.

7)   Ortaöğretim Genel Müdürlüğünü temsilen Bakanlığın stratejik planı ile diğer üst politika belgelerinin hazırlık çalışmalarına katılım sağlamak; gerektiğinde diğer kurum ve kuruluşların stratejik plan hazırlıkları ile diğer üst politika belgelerinin hazırlanmasına katkı sunmak.

8)   Diğer daire başkanlıklarınca hazırlanan protokol taslaklarını, kapsamını içerecek bilgi notları doğrultusunda imza aşamasına getirmek.

9)   Diğer daire başkanlıkları tarafından gönderilen izleme ve değerlendirme raporlarını değerlendirerek politika önerilerine dönüştürmek.

10)   Üst politika belgeleri ile protokoller kapsamında genel müdürlükçe yürütülecek olan görev ve sorumluluklarla ilgili koordinasyonu gerçekleştirerek daire başkanlıklarına yönelik iş bölümünü yapmak ve dağılım tablosunu İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığına bildirmek.

11)   Yönetmelik, yönerge, genelge, kılavuz, protokol ve diğer hukuki düzenlemelerin değişen ve gelişen şartlar ile ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda hazırlanması, geliştirilmesi ve güncellenmesine ilişkin çalışmaları ilgili birimlerle iş birliği içinde yürütmek.

12)   Mevzuatın uygulanmasında tereddüde düşülen konular ve karşılaşılan problemlerle ilgili Genel Müdürlüğe intikal eden hususlara yönelik ilgili birimlerle koordineli bir şekilde görüş hazırlamak.

13)   Genel müdürlüğün görev alanı çerçevesinde mevzuatla ilgili gerekli dokümanı bulundurmak, talep doğrultusunda ilgililerin bilgisine sunmak.

14)   Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünden intikal eden mevzuat taslaklarıyla ilgili Genel Müdürlük görüşünü oluşturarak bildirmek.

15)   Mevzuatla ilgili davalara ilişkin Genel Müdürlük görüşünü oluşturmak.

16)   Genel Müdürlüğe intikal eden soru önergeleri, TBMM Dilekçe Komisyonu başvuruları, TBMM Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık) başvurularına ilişkin cevapları ilgili birimler ile koordine ederek hazırlamak.

17)   Mevzuatla ilgili süreklilik arz eden yazı veya örneklerini derlemek ve arşivlemek, yayımlandığı resmî gazete, tebliğler dergisi ve benzeri matbuatı takip etmek.

18)   Mevzuatın uygulanmasına yönelik sorun alanlarını tespit etmek amacıyla saha araştırması ve alan taraması sonuçlarına göre gerekli düzenlemeleri yapmak.

19)   Mevzuat düzenleme çalışmalarında Bakanlık birimleri ile resmî ve özel diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak görüş almak.

20)   Genel Müdürlük personeline etik davranış ilkeleri hakkında bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmalarını planlamak, koordine etmek, görev ve sorumluluk alanı kapsamında etik davranış ilkelerinin uygulanmasını sağlamak.

21)   Talim ve Terbiye Kurulunun 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı Kararı ile kabul edilen öğretmenlik alanları atama ve ders okutma esasları eki çizelgeye yenilerinin eklenmesi ya da bazı değişikliklerin yapılmasına yönelik üniversiteler veya üniversite mezunlarının Genel Müdürlüğümüze bağlı okullara yönelik taleplerini ilgili daire başkanlıklarıyla koordineli olarak değerlendirip Genel Müdürlük görüşünü oluşturmak.

22)   Genel Müdürlüğün hizmet kapasite ve niteliğinin artırılması amacıyla yurtdışındaki eğitim sistemleri ile iyi uygulama örneklerini izlemek, değerlendirmek ve bu doğrultuda geliştirilen politika önerilerini Genel Müdürlük Makamına sunmak.

0(312) 413 15 04