Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 

COĞRAFYA, FELSEFE, İNGİLİZCE, TARİH, TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNE YÖNELİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖĞRETMEN REHBER KİTAPLARI (10.SINIF) YAYIMLANDI

COĞRAFYA, FELSEFE, İNGİLİZCE, TARİH, TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSLERİNE YÖNELİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖĞRETMEN REHBER KİTAPLARI (10.SINIF) YAYIMLANDI

Ölçme ve değerlendirme yapılırken dönem ortası ve sonunda uygulanan, sadece bilgiyi ve sonucu ölçen bir yaklaşımdan ziyade bir süreci ölçen (süreç odaklı değerlendirme), öğrenmenin bir parçası olarak düşünülen, bilgiyi ölçerken beceriyi de ölçebilen yöntemlerin kullanılmasını gerektiren bir yaklaşım benimsenmelidir. Bu nedenle öğretmenlerin süreç odaklı değerlendirme anlayışının geleneksel ölçme değerlendirme yöntemlerine ek olarak alternatif (tamamlayıcı) ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanmaları önemlidir. 

Bu bağlamda daha önce biyoloji, fizik, kimya ve matematik derslerine yönelik Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitapları (9-12. sınıf) ve coğrafya, İngilizce, tarih ve Türk dili ve edebiyatı derslerine yönelik de Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitapları (9. sınıf) hazırlandı ve öğretmenlerimizin kullanımına sunuldu.

Şimdi ise öğrenme öğretme sürecinde sınıf içi değerlendirmede süreç odaklı değerlendirme anlayışının geliştirilmesi ve ölçme araçlarında çeşitliliğin sağlanması amacıyla öğretmenlerimize rehberlik etmesine yönelik "Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı (10. Sınıf)", "Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı (10. Sınıf)", "İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı (10. Sınıf)", "Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı (10. Sınıf)" ve "Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı (10. Sınıf)" hazırlandı. Rehber kitaplar Yönetici ve Öğretmen Kütüphanesi'nde yayımlandı.

Bu amaçlar doğrultusunda coğrafya, felsefe, İngilizce, tarih ve Türk dili ve edebiyatı derslerinin 10. sınıf öğretim programlarından farklı bilişsel düzeylerde 5-7 kazanım seçildi ve bu kazanımlara yönelik biçimlendirici değerlendirmeyi destekleyecek şekilde ağırlıklı olarak alternatif ölçme ve puanlama araçları geliştirildi. Bazı kazanımlar için ise açık uçlu sorular ve çalışma kâğıtları hazırlandı. Seçilen kazanımlara yönelik tek bir ölçme aracı değil, bunun yerine kazanıma uygun olabilecek çeşitli ölçme araçları geliştirildi. Seçilen kazanımlar için geliştirilen ölçme araçlarının öğretmenlerimiz tarafından örnek alınarak bu rehber kitaplarda yer almayan kazanımlara uyarlanması ve ilgili kazanımların bilişsel düzeyleri dikkate alınarak ölçme aracı geliştirmede öğretmenlerimize rehberlik edeceği düşünülüyor.

Öğretmen rehber kitaplarındaki ölçme araçları, öğrencilerde kazanıma ait genel beceriler ile derse özgü becerilerin hem geliştirilmesine hem de ölçülmesine olanak sağlayacak şekilde oluşturuldu. Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşuyor. Birinci bölüm, öğretmen sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında öğret­mene rehberlik ediyor. İkinci bölüm ise öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış sınıf içi değerlendirme örneğini içeriyor. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değerlendi­rilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşuyor.

Coğrafya, felsefe, İngilizce, tarih ve Türk dili ve edebiyatı derslerinin diğer sınıf düzeyleri için Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı hazırlama çalışmaları devam ediyor.

"Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitapları"na ulaşmak için tıklayınız.

 

Atatürk Bulvarı No 98 Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Bina Kat 5 Kızılay ÇANKAYA ANKARA - Personel İletişim

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.