
Ortaöğretim kademesindeki öğrenciler ve mezunlara yönelik olarak geliştirilen MEBİ Bireysel Öğrenme Platformu, YKS Hazırlık, Okul Dersleri, Deneme/Yazılıya Hazırlık, Çalışma Planı, Raporlama ve Rehberlik modülleri aracılığıyla öğrencilere kişiselleştirilmiş, bütüncül ve sürdürülebilir bir öğrenme deneyimi sunmaktadır.
Öğrencilerin bireysel öğrenme hızlarına uyum sağlayan içerikler, özgün eğitici videolar ve kişisel çalışma planları ile desteklenen MEBİ; ders başarısının artırılması, eksik konuların tamamlanması ve özellikle Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) hazırlık sürecinde öğrencilere önemli katkılar sağlamaktadır. Ayrıca platform, ihtiyaç duyulan dijital kaynaklara hızlı ve kolay erişim imkânı sunarak öğrenme süreçlerini daha etkili hâle getirmeyi amaçlamaktadır.
MEBİ Bireysel Öğrenme Platformu'nun tanınırlığını artırmak, öğrenci ve öğretmen kullanıcı sayısını çoğaltmak ve okullarda bulunan potansiyeli harekete geçirmek amacıyla, Genel Müdürlüğümüz tarafından çeşitli bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri yürütülmektedir. Bu doğrultuda, Genel Müdürlüğümüzce 81 ilde görev yapan Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenlere yönelik çevrim içi bilgilendirme faaliyetleri gerçekleştirildi.
Bir aylık takvim çerçevesinde planlanan tanıtım ve bilgilendirme çalışmaları kapsamında, 81 ilde görev yapan toplam 7300 Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen çevrim içi etkinliklere aktif katılım sağladı. Etkinliklerde, MEBİ Bireysel Öğrenme Platformu'nun temel işleyişi, modül yapısı, kullanıcı arayüzü ve öğrenciler için sunduğu imkânlar kapsamlı biçimde tanıtıldı.
Tanıtım faaliyetlerinde, özellikle platformun YKS Hazırlık, Okul Dersleri, Deneme/Yazılıya Hazırlık, Çalışma Planı, Raporlama ve Rehberlik modüllerinin içerikleri ayrıntılı olarak ele alındı. Rehber öğretmenlere, öğrencilerin bireysel öğrenme süreçlerini nasıl izleyebileceği, gelişimlerinin nasıl raporlanabileceği ve yönlendirmelerin nasıl yapılabileceğine ilişkin örnek senaryolar ve uygulama yöntemleri sunuldu.
Bu bilgilendirme faaliyetleriyle, rehber öğretmenlerin platformu daha etkin kullanmaları, öğrencilere yönelik yönlendirmelerde bulunmaları ve dijital öğrenme ortamlarını kullandırmaları amaçlandı.
Gerçekleştirilen tanıtım ve bilgilendirme çalışmaları neticesinde, MEBİ Bireysel Öğrenme Platformu'nun ortaöğretim düzeyinde daha geniş ve çeşitli bir kullanıcı kitlesine ulaşması, öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına daha etkili çözümler sunulması amaçlanmaktadır. Rehber öğretmenlerin aktif katılımı ve yönlendirmesiyle, platformun öğrencilere sistemli, bilinçli ve sürdürülebilir bir şekilde tanıtılması hedeflenmektedir. Aynı zamanda, MEBİ'nin dijital öğrenme kültürünü destekleyen bir yapı olarak okul rehberlik hizmetleriyle bütünleştirilmesi ve eğitim ortamlarında kalıcı bir dijital öğrenme aracı hâline gelmesi beklenmektedir. Bu sayede, öğrencilerin yalnızca sınavlara değil, aynı zamanda uzun vadeli akademik gelişimlerine katkı sunacak bireyselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi yaşamaları sağlanacaktır.