Dr. Yasin ELÇİ

İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı

İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

1)   İl ve ülke düzeyinde yapılan eğitim, öğretim ve yönetim hizmetleri ile ilgili ölçme ve değerlendirme sonuçlarını izlemek, değerlendirmek ve raporlamak.

2)   Öğretim programlarının hazırlık ve uygulama süreçlerini ilgili daire başkanlığı ile koordineli olarak takip etmek, öğretim programları ile ilgili etki analizlerini ve uygulamaların izleme ve değerlendirmesini yapmak.

3)   Öğretim materyallerinin kullanımına dair süreçleri ilgili daire başkanlığı ile koordineli olarak izlemek ve değerlendirmek.

4)   Öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerine yönelik yapılan çalışmaları izlemek ve değerlendirmek.

5)   Ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından gerçekleştirilen sınav ve diğer ölçme ve değerlendirme çalışmalarından elde edilen istatistikî bilgileri raporlamak, anlamlı verilere dönüştürerek düzenli periyotlarla Genel Müdürlük Makamına sunmak.

6)   Öğretim programlarının öğrenme çıktılarına yönelik Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce yapılan ortak yazılı sınavlar ile izleme ve değerlendirme çalışmalarını takip ederek elde edilen bilgi ve bulguları raporlamak suretiyle Genel Müdürlük Makamına ve ilgili daire başkanlıklarına sunmak.

7)   Genel Müdürlüğün birim faaliyet raporu ile haftalık, aylık, yıllık ve diğer faaliyet raporlarını hazırlamak ve Genel Müdürlük Makamına sunmak.

8)   Genel Müdürlüğe ulaşan Bakanlık üst politika belgeleri dışında istatistiki verilere dayalı kitap, rapor,  doküman ve metinlerde yer alan güncellemeleri takip ederek ilgili dairelerle paylaşmak.

9)   Öğretmenler kurulu, eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerinin işlevselliklerini izlemek, raporlamak.

10)       Genel Müdürlükçe yapılan ve üst politika belgeleri doğrultusunda takip edilmesi gereken çalışmaların amacına ulaşıp ulaşmadığını izlemek, değerlendirmek ve raporlamak.

11)   Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili Daire Başkanlığının erişimi dâhilindeki istatistikî verileri Bakanlığın ilgili birimleri ile işbirliği içerisinde derlemek ve değerlendirmek.

12)   İç Denetim Birimi Başkanlığınca Genel Müdürlüğümüze yönelik yapılan çalışmalarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

13)   Eğitim göstergeleri ile ilgili verileri analiz ederekelde edilen sonuçları politika oluşturulmak üzere ilgili daire başkanlıklarına yönlendirmek ve Genel Müdürlük Makamına sunmak.

14)   Bakanlık stratejik planı ve performans programında Genel Müdürlük görev alanı ile ilişkilendirilen konularda yapılan çalışmaları düzenli periyotlarla izlemek, değerlendirmek ve Genel Müdürlük Makamına sunmak.

15)   Bakanlık birimlerince rehberlik ve denetim çalışmaları sonucunda tespit edilen bulgu ve çözüm önerilerine yönelik Genel Müdürlüğe bağlı okulların gelişim planı hazırlamasını sağlamak, hazırlanan gelişim planlarının uygulama durumunu izlemek ve değerlendirmek.

16)   Genel Müdürlük faaliyet alanları ile ilgili Sayıştay Raporlarını incelemek ve sonuçlarını ilgili daire başkanlıları ile paylaşmak.

17)   CİMER, MEBİM ve e-posta yoluyla gelen taleplerin koordinasyonunu sağlamak.

18)   Genel Müdürlükçe yapılan ve yürütülen iş birliği protokolleri ve projeleri “Proje ve Protokol Takip Sistemi’ne işlemek.

19)   Fikri mülkiyet, marka, patent, faydalı model ve tescil ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, bunlara yönelik izleme ve değerlendirme çalışmaları yaparak hazırlanan raporu düzenli periyotlarla Genel Müdürlük Makamına sunmak.

20)   Devam ve devamsızlık durumlarını iki aylık periyotlarla izleme değerlendirme yaparak Genel Müdürlük Makamına sunmak.

21)   Daire başkanlıklarının çalışma takvimi doğrultusunda yaptıkları iş ve işlemleri izlemek, değerlendirmek ve raporlaştırarak Haziran ayı sonuna kadar Genel Müdürlük Makamına sunmak.

0(312) 413 15 15