
Dilimizin Zenginlikleri Projesi ile öğrencilerimizin kelime hazinesini geliştirmeyi, Türkçenin derinliklerini fark etmelerini sağlamayı ve kültürel değerlerimizi dil yoluyla içselleştirmelerini hedefliyoruz. Oku-Yorum, Yazı-Yorum Projesi ile ise öğrencilerimizin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirerek onları düşünce ve ifade yetkinliği yüksek bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlıyoruz.
Bu iki projenin ortak hedeflerinden beslenen özgün bir uygulama örneği, Kastamonu Taşköprü Anadolu Lisesi tarafından hayata geçirildi. Öğrencilerimiz, Oku-Yorum, Yazı-Yorum Projesi'nin temalarından biri olan Kutadgu Bilig adlı eserden yola çıkarak, metinde yer alan adalet, bilgi, akıl, doğruluk, eğitim, tevazu, iyilik gibi kavramları görsel sanatlar aracılığıyla yorumladı. Böylece hem eserin felsefi yönünü derinlemesine kavrama fırsatı buldular hem de dilimizin ve kültürümüzün değerlerini estetik bir yaklaşımla ifade ettiler.
Bu çalışma, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temelini oluşturan bütüncül eğitim anlayışını da somut biçimde yansıtmaktadır. Öğrencilerin zihinsel, sosyal ve kültürel yönlerini birlikte geliştirmeyi amaçlayan bu yaklaşım, disiplinler arası öğrenme deneyimlerini teşvik ederek anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi desteklemektedir.
Kutadgu Bilig'in evrensel mesajlarını disiplinler arası bir bakış açısıyla yeniden yorumlayan öğrencilerimizi ve bu anlamlı çalışmaya rehberlik eden yöneticilerimiz ile öğretmenlerimizi gönülden tebrik ederiz.
Öğrencilerimizin hazırladığı eserlerin yer aldığı çevrim içi kataloğa aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz: https://meb.ai/gR8EwB