ÖĞRETİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI'NIN İKİNCİSİ YAYIMLANDI
Eğitim sistemimizin temel amacı değerlerimiz ve yetkinliklerle bütünleşmiş bilgi, beceri ve davranışlara sahip bireyler yetiştirmektir. Bakanlığımız tarafından bu temel hedefe yönelik olarak, bireysel farklılıkları dikkate alan, anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan, sağlam ve önceki öğrenmelerle ilişkilendirilmiş, diğer disiplinlerle ve günlük hayatla değerler, beceriler ve yetkinlikler çerçevesinde bütünleşmiş öğretim programları hazırlanarak yayımlandı.
Öğretim programlarının planlandığı şekilde uygulanabilmesi için programlarda yer alan genel hedefler ile dersler özelinde belirlenen hedeflerin (kazanımların) gerçekleştirilmesinde ortak bir bakış açısına sahip olmak gerekmektedir. Bu ortak bakış açısının sağlanması ve uygulamadaki eksikliklerin giderilebilmesi öğretim programı okuryazarlığı becerisi ile mümkündür. Bakanlığımızca, öğretim programlarının öğretmenler tarafından doğru bir şekilde uygulanabilmesi ve gerektiği şekilde hayata geçirilmesini sağlamak amacıyla "Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı" hazırlandı. "Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı" ile Türkiye geneli eğitim-öğretim süreçlerinin ve öğrenme yaşantılarının planlanmasında derslerin farklı taksonomik düzeydeki öğrenme kazanımlarının gerçekleştirilmesinde birlikteliğin sağlanması amaçlanıyor.
Geçtiğimiz aylarda Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı'nın Matematik, Fizik, Biyoloji ve Kimya derslerine ait açıklamalı örnek ders planlarının yer aldığı ilk sürümü yayımlanmıştı. Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı'nın sosyal bilimler derslerine yönelik yeni bir sürümünün oluşturulması amacıyla bu kitapta Tarih, Coğrafya, Felsefe ile Türk Dili ve Edebiyatı derslerine ait açıklamalı örnek ders planlarına yer verildi. Bu ders planları, söz konusu derslere ait öğretim programlarından seçilen farklı düzeydeki kazanımlara yönelik hazırlanmıştır. Bu planlar aracılığı ile öğretmenlere hedefin (kazanımın) düzeyine uygun bir öğretim sürecinin nasıl oluşturulabileceğine dair somut öneriler sunuldu. Bu kapsamda hazırlanan ders planlarında açıklamalara yer verilmiş ve ders planında ele alınan öğretim sürecinin gerekçeli sunumu sağlandı. Böylece, hazırlanan ders planlarında işletilen öğretim sürecinin kazanımın düzeyiyle, planda işletilen beceriyle, kullanılan öğretim yöntem ve tekniğiyle vs. ilişkisinin gösterilmesi amaçlanıyor.
Bakanlığımız tarafından öğretmenlerimizin kullanımına sunulan, öğretim programlarının uygulanması sürecinde bir başucu kitabı olması beklenen Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı'nın Tarih, Coğrafya, Felsefe ve Türk Dili ve Edebiyatı derslerine ait örnek ders planlarıyla zenginleştirilmiş ikinci sürümüne Yönetici ve Öğretmen Kütüphanesi'nden ulaşabilirsiniz.
"Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı"na ulaşmak için tıklayınız.