Ortaöğretim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak, Genel Müdürlüğümüzün görevleri arasındadır.
Müfredatın eğitimin her kademesinde öğrenciyi hayata hazırlayan, öğrenmeyi öğreten, istidatlarını ortaya çıkaran, temel becerileri veren, özgüveni pekiştiren, evrensel değerleri aktaran bir içeriğe sahip, bilgi teknolojileri destekli öğretime uygun hâle getirerek, eğitsel e-içeriklerin genişletilmesi geliştirilmesi konusundaki çalışmalarımız devam etmektedir.
Bakanlığımızca üst politika belgeleri ve ilgili mevzuat doğrultusunda eğitimin tüm kademelerindeki müfredatın, temel becerileri içerecek şekilde güncellenmesi ve etkin bir rehberlik sistemi oluşturulmasına yönelik; ortaöğretim kurumlarında okutulmakta olan ortak ve seçmeli derslerin öğretim programlarının sadeleştirilmesi, güncellenmesi ve geliştirilmesi çalışmaları sürdürülmektedir.
Bu kapsamda Genel Müdürlüğümüze bağlı eğitim kurumlarından Güzel Sanatlar Liseleri ile Spor Liselerinin öğretim programlarının tamamının ilk kabulünden bu yana ilk defa güncellenmiştir. Bu çalışmada; tarihsel, kültürel, dini ve millî hassasiyetlerimiz gözetilerek iki okul türü için 43 olan program sayısı 102’ye çıkarılarak ders sayısı çeşitlendirilmiş ve haftalık ders çizelgelerinde de önemli değişiklikler içeren bir düzenleme yapılmıştır.
Öğretim Programlarını değerlendirme, güncelleme ve geliştirme çalışmalarında mevzuata uygunluk, içeriğinin bilimsel ve dil yeterliği ile görsel-tasarım açısından yeterliği, tarihsel, kültürel, dini ve millî hassasiyetler bağlamında bir hazırlık stratejisinin yanı sıra;
- AB ve OECD ülkeleri ile ABD, Japonya vb. ülkelerde uygulanan öğretim programları ve ders kitaplarının hazırlanma, geliştirme ve uygulanmasına yönelik inceleme ve araştırma raporları
- Öğretmenlere web üzerinden sunulan anketler
- İllerden istenen zümre raporları,
- Akademisyenlerden istenen bireysel raporlar,
- Çalıştaylarda uygulanan anketler
- Üniversitelerden istenen görüşlerinin alınmasına yönelik çalışmalar da yapılmıştır.
Bu kapsamda 40 dersin öğretim programının değerlendirilmesi, güncellenmesi ve geliştirilmesi çalışmaları için alan uzmanları ve akademisyenlerin katılımıyla gerçekleştirilmek üzere beş çalıştay yapılması planlanmıştır. Gerçekleştirilen ilk üç çalıştay sonunda planlanan 40 dersten 18 dersin öğretim programı çalışmaları tamamlanmış olup kalan 22 dersin öğretim programı güncelleme ve geliştirme çalışmaları 2016 Aralık ayı sonuna kadar tamamlanarak Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığına 2016-2017 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulmak üzere sunulacaktır.