5346
18:38
13.09.2022

Bakanlığımızca gerçekleştirilen "Kütüphanesiz Okul Kalmayacak" projesi kapsamında kütüphanesi olmayan okullarda yeni kütüphaneler kuruldu, mevcut kütüphanelerde zenginleştirme çalışmaları yürütüldü.

Kütüphaneleri, belli bir sisteme göre düzenlenen kitapların ve çeşitli materyallerin toplandığı, saklandığı yer, kitaplık olma algısından uzaklaştırmak ve kütüphane algısını pozitif yönde değiştirmek amacıyla Genel Müdürlüğümüz "Okulun Kalbi Kütüphaneler Projesini " hayata geçirdi.

Genel Müdürlüğümüz okul kütüphanelerinin işlevini artırmak ve çok yönlü olarak kullanılmasını sağlamak amacıyla hazırladığı proje ile kütüphaneler "okulun kalbi" olacak.

Genel Müdürlüğümüzce hazırlanan "Okulun Kalbi Kütüphaneler Projesi" ile okul kütüphanelerinin asıl işlevleri yanında öğrencilerin okuma, araştırma alışkanlığını geliştiren ve eğitici, sosyal, kültürel faaliyetlere ortam sağlayan mekânlara dönüştürülmesi amaçlanıyor.

"Okulun Kalbi Kütüphaneler Projesi" kapsamında okul kütüphanelerinde, uzmanlar tarafından öğrenci ve ebeveyn eğitimleri; sanat, bilim, doğa, spor alanlarında çeşitli atölye çalışmaları, öğrencilerin ilgi duyduğu konulara yönelik söyleşiler, deneyim odaklı öğrenme fırsatı sunacak çeşitli etkinlikler ve tüm bireylere okuma alışkanlığının kazandırılmasına yönelik faaliyetler gerçekleştirilecek.

"Okulun Kalbi Kütüphaneler Projesi " kapsamında;

Kitap Tanıtma ve Tartışma Etkinlikleri,

Etkileşimli Okuma,

Müzikli Okuma,

Kitap Anlatma ve Canlandırma,

Okuma Grupları / Kitap Kulüpleri,

Dünya Dillerinden Masallar,

Radyo Tiyatrosu Dinleme,

Yeni yayınların ve Kitapların Tanıtılması,

Programla Belirlenen Yazar ve Şairlere Ait Eserlerinin Okutulması,

Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcıları ile Söyleşi,

Kütüphanede Oryantiring,

Sergi,

Çalıştay,

Aile Sinema Saati gibi etkinlikler ile;

Origami,

Akıl ve Zekâ Oyunları,

Ebru,

Artırılmış Gerçeklik,

Seminerler,

Bilgi Okuryazarlığı,

Kişisel Gelişim,

Dinletiler,

Şiir Dinletisi,

Müzik Dinletisi gibi atölye çalışmaları gerçekleştirilecek.

               

Yayın Tarihi: 13.09.2022