Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından yönetilen programda, idareci ve öğretmenlere bireysel öğrenci farklılıklarına dayalı öğretim stratejilerinin önemi konusunda farkındalık kazandırmıştır. Eğitimde, farklılaştırılmış öğretim modelinin temel ilkeleri detaylı bir şekilde açıklanmış ve bu yaklaşımın öğrenci başarısına etkileri üzerinde durulmuştur.
Doç. Dr. Mahmut ÇİTİL; farklılaştırılmış öğretimin içerik, süreç ve ürün boyutlarında nasıl uygulanabileceğine dair örnekler sunmuştur. Eğitimde, öğrenci ihtiyaçlarına uygun içerik hazırlama, esnek gruplandırma yöntemleri, bireysel farklılıklara dayalı öğretim planlaması ve öğrenme sürecinde uyarlamalar yapılması gibi konular ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Katılımcılara, sınıf düzeyine göre zenginleştirme ve destekleme uygulamalarının nasıl gerçekleştirilebileceği örneklerle aktarılmıştır.
Program kapsamında, katılımcılar aktif bir şekilde tartışmalara dâhil edilmiş ve vaka analizleriyle farklılaştırılmış öğretim modellerinin uygulama örnekleri değerlendirilmiştir. Eğitim sırasında, katılımcıların uygulamalarında kullanabilecekleri görsel ve işitsel materyaller paylaşılmıştır. Ayrıca, Doç. Dr. Mahmut ÇİTİL; katılımcılara öğretim sürecinde oyunlaştırma, proje tabanlı öğrenme ve yaratıcı düşünme tekniklerinin nasıl kullanılabileceğine dair bilgiler sunmuştur.
Online olarak gerçekleştirilen bu eğitim programı, Türkiye'nin farklı bölgelerinden idareci ve öğretmenlere ulaşmıştır. Program, katılımcıların meslekî gelişimlerine katkıda bulunmuş ve öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına uygun öğrenme ortamlarının nasıl oluşturulabileceği konusunda önemli bir rehber niteliği taşımıştır. Eğitim sonunda, katılımcılar programın verimli ve etkili geçtiğini ifade ederek, bu tür eğitimlerin devam etmesi gerektiğini vurgulamışlardır. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, benzer eğitimlerle öğretmenlerin profesyonel gelişimlerini desteklemeye devam edeceğini belirtmiştir.