Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Tarafından Yürütülen K12 Beceri Geliştirme Projesinin İlk Yüz Yüze Toplantısı Gerçekleştirildi
Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'nün UNICEF iş birliği ile yürüttüğü K12 Beceri Geliştirme Projesi'nin yüz yüze ilk toplantısı Ankara'da gerçekleştirildi. 28-29 Mart 2022 tarihlerinde alanında uzman akademisyenler, öğretmenler ve Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ile UNICEF temsilcileri de iki gün boyunca çalışmalarda yer aldı.
Toplantının ikinci gününde Bakan Yardımcısı Sayın Prof. Dr. Petek Aşkar'ın toplantıya teşrifleri ve çalışmalara verdikleri dönütlerle akademisyen ve öğretmenlerimiz projenin temel problemleri hakkında görüşlerini zenginleştirme fırsatı buldu. Toplantıda Ortaöğretim Genel Müdürü Halil İbrahim Topçu, Daire Başkanı Bilgen Kerkez, UNICEF Temsilcisi Doç. Dr. Kamil Kurtul da yer aldı.
Fikir taraması ve ardından 21.yüzyıl becerileri, okuryazarlıklar, Türkçe ve Matematik alan becerileri üzerine grup çalışmalarıyla devam eden toplantıda matematik alan becerileri üzerine çalışan akademisyen ve öğretmenlerimiz, matematik seferberliği kapsamındaki yeni fikirlerini de 21. yüzyıl becerileriyle ilişkilendirerek ortaya koyacaktır.
K12 Beceri Geliştirme Projesi birbiri üzerine inşa edilecek olan üç ana hedeften oluşmaktadır.
1. K12 Ulusal Beceri Haritası
2. 21. Yüzyıl Becerilerini Temel Alan Ders Kitapları
3. K12 Ulusal Beceri Kılavuzları
Projenin temel amacı, hazırlanacak beceri setlerinin okul öncesinden başlayarak ortaöğretimi de kapsayan kesintisiz bir eğitim sürecine destek olması ve ulusal beceri ağının oluşturulmasıdır.
K12 için belirlenecek ulusal beceri haritası üç sacayağından oluşacaktır:
Genel Beceriler
Okuryazarlık Becerileri
Alana Özgü Beceriler (Türkçe, Matematik, Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri)
21.yüzyıl becerileri için hazırlanan Ulusal Beceri Haritası'nın tamamlayıcısı eğitim sistemine entegrasyonu kolaylaştıracak olan "Beceri Temelli Ders Kitapları"dır. K12 Ulusal Beceri Haritası"na destek olarak hazırlanması planlanan Beceri Temelli Ders Kitapları, temel akademik bilgilerin 21. yüzyıl becerileri ile ilişkilendirilmesi sürecini hızlandıracaktır.
K12 Beceri Geliştirme Projesi'nin ana hedeflerinden bir diğeri de beceri temelli ders kitaplarının öğretmenlerimizce daha iyi anlaşılması ve beceri haritasında yer verilen beceriler, becerilere ait standart ve göstergeleri alan içerikleriyle birlikte derslerinde nasıl işe koşulacağı noktasında öğretmenlerimize örnek ve yol gösterici olması doğrultusunda beceri kılavuzlarının hazırlanmasıdır. Hazırlanacak bu kılavuzların öğretmenlerimizin ilk başvuracakları başucu kaynağı niteliğinde olması hedeflenmektedir.