
Selman KÜÇÜK
İdari-Mali İşler ve Pansiyonlar Daire Başkanı
İdari-Mali İşler ve Pansiyonlar Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) İdari, mali konular ile pansiyon ve burslulukla ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
2) Hesap, ayniyat ve evrak akış işlerini yürütmek.
3) Genel Müdürlüğün sorumluluğundaki iş sağlığı ve güvenliği ile sivil savunma hizmetlerini Bakanlık birimleri ile koordineli olarak yürütmek.
4) Genel Müdürlüğün tertip, düzen ve temizliğinin yapılmasını sağlayarakpersonel nöbet görevlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
5) 10/10/2024 tarihli ve 32688 sayılı Resmî Gazete’de yayımlananTaşınır Mal Yönetmeliği kapsamındaki iş ve işlemleri yürütmek.
6) Genel Müdürlüğün kırtasiye, demirbaş, araç-gereç ve benzeri ihtiyaçlarını ilgili birimle koordineli olarak temin etmek ve talepte bulunan birimlere kayıtlı olarak dağıtmak.
7) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kapsamında Genel Müdürlük ve Genel Müdürlüğümüze bağlı eğitim kurumlarının yıllık bütçesini hazırlamak, yıl içerisinde bütçeye ve harcamalara ilişkin iş ve işlemleri yürüterek Hazine ve Maliye Bakanlığınca yapılan görüşmelere katılmak.
8) Okul ve eklentilerine ait yakacak, elektrik, su, posta, internet, ihalelere ait gazete ilan bedelleri vb. giderleri elektronik ortamda alınarak ilgili muhasebe birimlerine iletmek; doğalgaz, elektrik, su, telefon abone ve bağlantı bedellerini göndermek.
9) Her ay Hazine ve Maliye Bakanlığına gönderilmek üzere Genel Müdürlüğün ihtiyacını gösteren nakit taleplerini hazırlamak ve Strateji Geliştirme Başkanlığına göndermek.
10) Genel Müdürlüğün tüm cari giderlerine ait ödenek gönderme belge icmali ile yıllık kesin hesabını hazırlayarak Strateji Geliştirme Başkanlığına göndermek.
11) Mali yıl içinde ödenek aktarmak ve ödeneklerin yetersiz kalması durumunda Hazine ve Maliye Bakanlığından revize ederek ek ödenek talebinde bulunmak.
12) Sürekli ve geçici görev yollukları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
13) Kiralanması gerçekleşen binaların kira ödeneğini ilgili okul müdürlükleri adına göndermek.
14) Merkez ve taşra teşkilatı personelinin maaş, ek ders ücreti, tazminat, ödül ödenekleri, emekli kesenekleri, kısmi zamanlı çalıştırılan personel, yabancı uyruklular dâhil sözleşmeli çalıştırılan personel giderleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
15) Geçmiş yıllara ait borçları ödemek, mahkemelik alacaklar ile ilama bağlı borçları karşılamak.
16) Genel Müdürlüğe gelen idari ve mali işlerle ilgili gizlilik dereceli yazılara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
17) Genel Müdürlük personelinin kişisel dosyalarını tutmak, özlük haklarıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
18) Göreve başlayan, ayrılan, görevlendirilen, izinli/görevli olan personel ve diğer görevlilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, personeli ilgilendiren genelge ve duyuru yazılarını EBYS ile gerektiğinde ise imza karşılığı duyurmak.
19) Nitelikli Kod ve Kamu Hizmet Envanteri ile ilgili iş ve işlemleri ilgili birimlerle koordineli bir şekilde yürütmek.
20) Performans Programı Hazırlık Süreci/Performans Esaslı Bütçeleme/Program Esaslı Bütçeleme ile ilgili iş ve işlemleri koordine etmek.
21) Genel Müdürlüğün mali yıl performans programı ve faaliyet raporlarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
22) Genel Müdürlüğün mal ve hizmet alımına ilişkin iş ve işlemleri ile bütçe gerçekleştirme görevini yürütmek.
23) Genel Müdürlük arşiv iş ve işlemlerini ilgili daire başkanlıklarıyla koordineli olarak yürütmek.
24) 15/11/1990 tarihli ve 20696 sayılı Resmî Gazete ’de yayımlanan Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yönetmelik kapsamındaki iş ve işlemleri yürütmek.
25) EBYS ve diğer bilgi işlem sistemleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
26) Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne bağlı okullarda öğrenim gören öğrencilerin yatılılık ve bursluluk ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.
27) Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne bağlı okullardaki öğrencilere yönelik belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda pansiyonların kontenjan planlaması ve dağılımı, kapasite tespiti, açılması, kapatılması, devri ve geçici kullanımına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
28) e-Pansiyon, e-Burs ve e -Ambar Modülüyle ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesinde ilgili birimlerle iş birliği yapmak.
29) İlköğretim ve ortaöğretim kurumları bursluluk sınavı ve yerleştirme kılavuzlarının hazırlanması ve uygulanmasında ilgili birimlerle iş birliği yapmak.
30) Okul pansiyonlarının gelir ve giderlerine ait bütçe iş ve işlemlerini yürütmek ve pansiyon ödenek ihtiyaçlarını dikkate alarak %12’lerden yardım ödeneği göndermek.
31) Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne bağlı okullarda öğrenim gören öğrencilerin burslarını planlamak ve bursların gönderilmesini sağlamak.
32) Parasız yatılılığa ve bursluluğa kayıt-kabul, nakil ve iptal ile parasız yatılılıktan bursluluğa, bursluluktan parasız yatılılığa geçişlerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
0312 413 15 04